Höst, vinter, vår & sommar




Det har varit en solig och fin dag här i Helsingborg och man kan riktigt känna hur våren närmar sig. Jag är lite sugen på sol och värme även om jag älskar snö.
Just det har fått mig att fundera lite över det här med årstiderna och i skåne har vi inte egentligen några riktiga årstider, okej det blir lite varmare ena halvåret men i det stora hela har vi liknade väder året runt. Det stör mig, jag skulle vilja bo på ett ställe som har klara årstider, tänk er sisådär max tre veckor på hösten då det är renigt och grått, det kan man ju ändå behöva - sitta inne med en stor kopp te! Runt dessa veckor förljer vackra dagar då träden tappar sina löv och vardagen förgylls av många vackra färger. Sedan har vi vinter med snö och kyla också självklart varm choklad! Efter den riktiga vintern utan en massa blask töar snön bort och vi går mot varmare tider utan mängder av regn, var dag ser vi hur sommaren kommer allt närmre både i grader och grönska. Och vad följer efter våren? Jo, den varma varma sommaren som kantas av varma sommarregn och härliga baddagar.
Vad tror ni?
Kan det finnas något sånt här ställe på jorden?

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0