Hur gör man?



Jag fick en fråga om hur man lättast kunde fixa den här frisyren själv, så jag tänkte berätta hur jag gör för att fixa den!

- börja med att antingen dela håret i mitt bena eller något åt sidan
- hur resultatet kommer att se ut beror på vad du har för struktur på håret och tjocklek på håret
- föna eller låt håret hängtorka, beroende på vad som funkar bäst på ditt hår men se till att det ser lite rough ut
- sno ihop en tofs utan att titta i spegeln lite högre än vad du vill ha den när det är klart
- att inte titta spegeln brukar funka bäst för mig, jag får ett bättre resultat
- se till att snodden inte sitter allt för hårt, så att du sedan kan dra lite i håret i bakhuvet
- dra ut en hårslinga och använd locktång för att locka den lite
- den tid det tar i vanliga fall för att göra en riktig lock, minst havlera tiden och dra ut locken lite
- spraya och klart

Det är inte så svårt när man väl har fått kläm på att göra det riktigt snyggt och om man vill kan man hoppa över locktången, detta beroende på vad du har för hår.

Lycka till!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0